måndag 21 mars 2016

Krokslättsgymnasiet

Idag gjorde jag min andra dag på Krokslättsgymnasiet. Eftersom min dator ej kommit och jag inte fått några inlogg än så har vi jobbat utifrån elevernas datorer, mobiler och läroböcker. 

Deras vikarie innan jag kom har jobbat med familj, så vi fortsatte där. Jag blev moster inatt till en liten flicka. Detta berättade jag och eleverna gratulerar! 

Jag har 9st som talar dari, en somalisktalande elev, en pashto, en arabisktanade och en farsi.  Vi skrev upp familje-ord och relationsord på tavlan och översatte till våra flera språk. 

Sedan gjorde vi en samtalsövning om familj likt skärmkorsord. Vi pratade om kungafamiljen, monarki, presidenter och statsstyre. 

Eftersom min bästis i Malmö är från Afghanistan så kan jag lite dari. Eleverna var mycket imponerade. Inte lika imponerade som jag är över mina snälla solstrålar. De kommer att bli stjärnor.

 Vi avslutade dagen med att eleverna fick skriva brev till mig och berätta om sina familjer, rädslor, vad som gör dem glada, vad de gillar för musik, vad de tränar och annat de vill att jag skall veta för att lära känna dem. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar